piatok 26. septembra 2014

Broskyňová vareška

Hoci na internete sa dá nájsť o dreve naozaj všeličo, broskyňové drevo je takmer neznáme. Jediná informácia, ktorú som o ňom našla je to, že sa dá použiť ako palivo na údenie. Nie je to ani tým, že sa jedná o ovocný strom, lebo z jabloní, sliviek a čerešní sa vyrezáva bežne...
Keď som si na zlomenom broskyňovom strome všimla hnedé sfarbenie dreva, rozhodla som sa ho napriek všetkému vyskúšať.

Broskyňové drevo je stredne tvrdé a veľmi zaujímavo vonia, trochu ako čerešne a trochu ako čaj lapacho.

Pomocou novej sekery som zarovnala trochu skrútené poleno a vyrobila som tento vareškový polotovar (áno, musím ešte trochu potrénovať, ale je to oveľa lepšie a rýchlejšie než predtým).


Na hotovej vareške je vidieť tmavšie aj svetlejšie pásiky a celkom zaujímavú vzorku. Chystám sa vyrobiť aj lyžičku a otestovať, či je toto drevo rovnako dobré ako slivkové a čerešňové.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára