nedeľa 26. júna 2016

Kalamitný buk

Pri nedávnej prechádzke v lese sme objavili niekoľko bukov polámaných pri silnom vetre. Boli už napílené a pripravené na odvoz (a drevorubači si z nich dokonca vypílili aj improvizovaný piknikový stôl a dve kresielka). Zo zvyšného odpadového dreva som si vzala kus konára na lyžičky.


Drevo bolo čerstvé a plné miazgy. Vyrezávalo sa z neho oveľa, oveľa ľahšie než zo suchého buka. Malo v sebe niekoľko zaujímavých hnedých pásov, ale na lyžičke z nich ostala len tá čiara na rukoväti. Teraz si nie som celkom istá, či je tam na ozdobu alebo na závadu.


5 komentárov:

  1. Ja vyrezávam vždy z čerstvého, nemusím potom ani nástroje tak často dobrusovať.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem! Je to samozrejme lepšie, ale niekedy má človek k dispozícii len suché drevo...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobry den.Chcem sa spytat mam nejake dubove dosky a aj polienka z lesa.A rad by som skusil spravit nejake lyzicky z toho .Len kolega ma upozornil ze ci ta miazga nieje problem.Ci to netreba nejak osetrit aby to nesposobilo nejake zdravotne problemy.Mate krasnu pracu.Za odpoved velmi pekne dakujem Jozef

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dubové drevo obsahuje triesloviny. Tie síce chutia trpko, ale zdraviu nijako neškodia. Odporúčam hotové lyžičky otestovať a ak by boli na jazyku trpké, vymáčať ich chvíľu v horúcej slanej vode a potom vysušiť.

      Odstrániť
  4. Dakujem velmi pekne za radu.A prajem krasny den a vela krasnych vyrobkou

    OdpovedaťOdstrániť