nedeľa 13. januára 2019

Figové drevo

Posledný druh dreva, ktorý som dostala z Chorvátska, čakal na svoju chvíľu takmer tri roky. Boli to dva figové konáre, miestami hrčovité a na koncoch celkom čierne.
O figovom dreve som dlho nevedela nájsť vôbec nič, pravdepodobne preto, že figovníky rastú predovšetkým v oblastiach, kde sa nehovorí po anglicky ani slovensky (tých pár úbožiatok trápených u nás zimou radšej nepočítam). Len na jednej stránke s predajom exotického dreva som sa dozvedela, že z figového dreva sa vyrezávať dá a v stredoveku sa z neho vyrábali dosky ako podklad na maľovanie.
Keď som teda konečne jeden figový konár rozrezala, ukázalo sa neobvykle sýtožlté  a dosť tvrdé drevo. Voňalo skutočne zvláštne - ako keby niekto nechal čerstvé figy sušiť na slnku tak dlho, až by stvrdli na kameň. Vybrať kúsok vhodný na lyžičku však nebolo vôbec ľahké. Okrem dierok od hmyzu boli v dreve často malé dutinky vytvorené okolo vrastených hrčí. Nakoniec ale zvíťazila moja tvrdohlavosť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára