piatok 24. júla 2020

Zbojnícka lyžica

Podľa známej piesne z muzikálu Na skle maľované, do štandardnej výbavy každého zbojníka okrem valašky patrí aj:
  • lipová lyžka
  • kotlík medený (nad pahrebou vyúdený)
  • hrudka soli
A takto nejako si predstavujem spomínanú lipovú lyžku. Dlho som rozmýšľala nad tvarom aj nad výzdobou, ale myslím, že by mala byť jednoduchá. 


4 komentáre:

  1. Takejto lyžke by sa určite potešili všetci zbojníci - Jánošík, Pacho, ale vari aj Dočolomanský, keď o nej spieval.
    Ako všetky Tvoje diela je to dokonalá jemná krása. Poklona Tvojej trpezlivosti!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som si tú "lyžku" predstavoval trochu masívnejšie, predsa len, zbojníci neboli žiadne baletky. Niečo medzi varechou na guľáš a poľnou lopatkou. A nosili ju zastoknutú za opaskom, alebo v zime v čižme. Táto je taká pekná, že by ju zbojníkom bola škoda. Možno lesná vílka Olinka by s ňou mohla Maťkovi a Kubkovi naberať halušky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidíš, to sa mi stáva furt, že niečo urobím príliš pekné! :D Ty si mal asi na mysli takéto čosi:
      https://photos.app.goo.gl/6eisQr2AkyY9ArF88
      Akurát nedávno som sa dočítala, že kdesi v múzeu sa zachovala (zrejme pravá) Jánošíkova valaška, a bola to celkom decentná sekierka, žiadny budzogáň na medvede. Aha, tu je:
      https://photos.app.goo.gl/TVF38PBPRSfsKaSq6
      Tak podľa mňa aj tá lyžka môže byť bežnej veľkosti :)

      Odstrániť