nedeľa 24. januára 2016

Dub cezmínovitý

Konečne sa mi podarilo dokončiť lyžicu z dubu cezmínovitého, o ktorom som písala v tomto príspevku.

Oproti nášmu dubovému drevu je toto drevo oveľa tvrdšie, menej pórovité a takmer vôbec sa neštiepi. Už chápem, prečo sa z neho vyrábajú poriská. Musela som do neho rúbať hodne dlho, kým sa mu konečne uráčilo vytvoriť aspoň malú prasklinku...

Toto drevo má zaujímavú vzorku z krátkych pásikov a navyše sa správa trochu ako holografický obrázok: vzor sa mení podľa toho, z ktorého uhla sa naň pozeráte. Chcela som to skúsiť odfotiť, ale po naolejovaní sa všetky časti vzoru zvýraznili a holografický efekt sa takmer stratil. Trochu je to vidno, ak porovnáte hornú fotku s dolnou a všimnete si elipsové letokruhy vnútri lyžičky.


V dizajne ma tentoraz inšpiroval rezbár Yoav Elkayam, ktorý vyrába presne také lyžičky, ako sa mi páčia.

1 komentár: