sobota 21. júna 2014

Zbierka lyžičiek



Ľudia zbierajú rôzne veci z rôznych dôvodov. Pred časom začala u mňa na stole rásť zbierka lyžičiek z rôznych druhov dreva. Každá má svoj vlastný príbeh...

Všetko to začalo pred mnohými rokmi na istom roverskom tábore, na workshope o vyrezávaní lyžičiek... Dostala som do ruky pekný kúsok lipového dreva a pomyslela som si: čo na tom môže byť také ťažké? Veď vyrezávať trochu viem, zopár pekných drevených lyžičiek som už videla, iste to zvládnem zo všetkých najlepšie!


Dopadlo to trochu inak. Ľudia vyrobili lyžičky všemožných veľkostí a kreatívnych tvarov, no pri záverečnom hlasovaní s prehľadom vyhral Svišť, ktorého lyžička mala jednoduché čisté línie. Ja sama som vytvorila akúsi hrubú mini-naberačku a ešte ozdobnú lyžičku divného tvaru (tretia a druhá lyžička zľava na obrázku).


A tu je Svišťova víťazná lyžička (špeciálne poďakovanie patrí môjmu bratovi za vyhľadanie tých správnych fotiek v archíve):


Znie to samozrejme, ale dobrá lyžička sa musí zmestiť do úst, nebyť príliš plytká ani hlboká, musí sa dobre držať v ruke a rukoväť musí byť trochu zakrivená, aby sa s ňou dalo naberať aj z hlbšieho taniera.
Vyzbrojená týmito znalosťami, našla som si dostatočne hrubý lieskový konár a vyrezala som druhú (a na dlhý čas aj poslednú) lyžičku.


K vyrezávaniu som sa vrátila až oveľa neskôr, keď sme museli na záhrade vypíliť niekoľko ovocných stromov a rozmýšľala som, na čo využiť všetko to zaujímavo sfarbené drevo...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára