nedeľa 22. júna 2014

Jabloňová drina

Ďalší zo spílených ovocných stromov z našej záhrady bola jabloň. V jednu extra dlhú zimu s množstvom snehu z nej zajace kompletne obhrýzli kôru a jabloň po čase vyschla.
Po úspechu so slivkovým drevom som vytiahla starý jabloňový kmeň a netušiac do čoho idem, odpílila som z neho primeraný kúsok na novú lyžičku. Pokúsila som sa vysekať lyžičkový "polotovar" pomocou pílky a dláta, no drevu sa veľmi štiepať nechcelo. Nechala som to tak s tým, že prebytočné drevo môžem odrezať aj nožom, ja nešťastnica.
Podarilo sa mi to až po dvoch týždňoch pomalého pidlikania a odrezávania niekoľkomilimetrových stružliniek. Nemohla som sa vrátiť k pílke a sekere, lebo som si drevo vzala do Bratislavy a mojimi jedinými nástrojmi boli väčšie či menšie nože.
Potom sa mi už pracovalo lepšie. Drevo malo peknú pravidelnú štruktúru, neštiepalo sa a pomaly z neho vznikala schopná lyžička. Až pri vydlabávaní zase začala klásť odpor. Pokúsila som sa vydlabať dutinu pomocou svojich starých "noname" dlátok, ale bolo to zbytočné, s drevom to ani nehlo. Musela som si požičať kvalitnejšie dlátka a až potom robotu dokončiť. Nakoniec som na rúčku vyrezala keltský vzor.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára