nedeľa 29. júna 2014

Drevené okruhliaky (alebo čo robiť s odrezkami a jedovatým drevom)

Nedávno sa mi podarilo získať niekoľko agátových polienok, zabudnutých v lese po pílení stromov. Lenže agát je mierne jedovatý a na lyžičky sa nehodí. Čo iné sa dá z takého dreva vyrezať, aby to bolo jednoduché a aby na tom pekne vynikla kresba dreva? Predsa okruhliaky!

Agátové drevo mi pripomínalo laminát - obsahuje takmer priesvitné tvrdé vlákna usporiadané vo vrstvách. Spočiatku malo zelenkavú farbu, neskôr sa zmenilo na žltú.

Tento kameň je z odrezku po orechovej lyžičke. Na rozdiel od ostatných je až príliš guľatý, takže ho pri vyrezávaní nebolo za čo chytiť. Namiesto noža som preto použila Dremel a šmirgľové nástavce.

Toto je (pravdepodobne) zebrawood. Keď som objednávala olivové drevo, tento odrezok som k nemu dostala grátis, no na lyžičku bol príliš krátky. Toto drevo má zaujímavú preglejkovitú vôňu, je vláknité a sú v ňom veľké póry.

Zatiaľ posledný okruhliak je zo slivkového dreva (odrezok z okraja, kde je vidno jadrové aj beľové drevo).





1 komentár:

  1. Všetky lyžičky aj okruhliaky sú nádherné. Pomaly ale isto z nich bude zaujímavá zbierka.

    OdpovedaťOdstrániť